Even voorstellen!


Mijn naam is Marianne van der Meer, eigenaar van Praktijk je kunt het!
Samen met mijn dochter (2006) en zoon (2010) woon ik in Benthuizen. 


Vanaf 2001 was ik leerkracht in het basisonderwijs. Jarenlang een bevlogen juf van een groep kleuters. Dat kleuters spelenderwijs leren paste mij goed. 
Als jong meisje wist ik het al. Juf wilde ik worden. Kinderen een leuke en fijne tijd geven op de basisschool. Zelf was ik een verlegen meisje met angsten.
Tegenwoordig weet ik dat ik een hoog sensitief meisje was. En een HSP-er ben :)
Door sommige leraren voelde ik me gezien. Daar groeide ik van, bovendien gaf het me een fijn gevoel. Dit wilde ik zelf ook geven aan kinderen op school!
Op 24 jarige leeftijd startte ik als leerkracht in het basisonderwijs. Mijn kwaliteiten waren om kinderen te zien en hen te geven wat ze nodig hadden. Met name kinderen die meer nodig hadden dan het gemiddelde kind wilde ik heel graag helpen. 

Na 19 jaar werkzaam geweest te zijn op 'mijn school' in Koudekerk aan den Rijn werd het voor mij tijd om los te laten. Ik wilde luisteren naar mijn verlangen om kinderen te helpen via een andere weg. Zo is mijn praktijk ontstaan. 

De opleiding tot kernvisiecoach wekte mijn interesse omdat je hierbij juist kinderen helpt op een andere manier. Een manier zodat ze het wél kunnen. Ook zij kunnen het.
Je kunt het!

In 2021 heb ik de opleiding ‘psychomotorisch kindercoach’ en ‘coördinator bewegend leren’ gedaan. Toen kwam ik erachter wat er echt ‘onder het leren’ zit. Als kleuterjuf wist ik al heel wat over leervoorwaarden om tot het schoolse leren te kunnen komen. Ik wist dat kinderen spelend leren. Dat spelen hun taal is en de manier om te leren. En dat spelen rijp maakt om uiteindelijk te kunnen gaan leren op een schoolse manier. Tijdens de opleiding leerde ik dit gevoel woorden te geven en te kunnen onderbouwen wat schoolrijpheid betekent. 

Mijn missie is: Alle kinderen in Nederland gaan met een rijp brein / zenuwstelsel starten aan het leerproces op school! 
De kinderen die  nog niet rijp zijn gestart aan het leerproces help ik in mijn praktijk.  Evenals de kinderen die leren vanuit een rechtsgeoriënteerde leerstijl en kinderen die niet lekker in hun vel zitten.